preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Adžamovci

Login
Pristupna točka

>>VIRTUALNA KNJIŽNICA

>>Dvije,tri o...

Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Na rodnome otoku polazio je pučku školu, u Splitu klasičnu gimnaziju s koje je prešao na sedmogodišnju realku, te maturirao 1894 godine. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu (Austrija) i jedan semestar u Zagrebu, a diplomirao 1902 godine. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Dvije je godine u Zagrebu, a potom upravitelj dječjeg doma u Crikvenici, 1926. na Sušaku, ponovo u Crikvenici, a od 1931. opet u Zagrebu do umirovljenja 1933. Krajem 1942. odlazi s Ivanom Goranom Kovačićem u partizane. Obavljao je više političkih dužnosti u vrijeme i poslije rata (predsjednik ZAVNOH-a, predsjednik Sabora). Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949. Važnije su mu knjige:

Slavenske legende (Zadar, 1900.)Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.)Veli Jože (Ljubljana, 1908.)Lirika (Zagreb, 1910.)Istarske priče (Zagreb, 1913.)Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.)Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.)Stoimena (Zagreb, 1916.)Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.)Istarski gradovi (Zagreb, 1930.)Šarko (Zagreb, 1930.)Pastir Loda (Zagreb, 1939.)Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.)Putopisi (Zagreb, 1942.)  

>>e-Škole

KORISNO

Školsko zvono

Raspored zvona :

     Ujutro
1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.50 - 10.35
4. 10.50 - 11.35
5. 11.40 - 12.25
6. 12.30 - 13.15

7. 13.20 - 14.05

 

  Poslijepodne
1. 12.30 - 13:15
2. 13.20 - 14.05
3. 14.20 - 15.05
4. 15.10 - 15.55

5. 16.00  - 16.45

6. 16.50  - 17.30

>>Korisno

PROSJEK OCJENA

>>Voćnjak

>>CARNet
>> V.N. Nagrada

'Nagradu Vladimir Nazor' dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.

Nagrada se dodjeljuje kao godišnja nagrada i kao nagrada za životno djelo.

Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine, kao i grupi umjetnika za kolektivna umjetnička ostvarenja.

Nagrada za životno djelo dodjeljuje se istaknutim umjetnicima koji su svojim stvaralaštvom obilježili vrijeme u kojem su djelovali i čiji je stvaralački put zaokružen, a djela i ostvarenja ostaju trajno dobro Republike Hrvatske.

Nagradu dodjeljuje Odbor 'Nagrade Vladimir Nazor' na prijedlog komisija koje osniva za pojedina područja umjetnosti. Predsjednika i članove Odbora, na prijedlog ministra kulture, imenuje Hrvatski sabor iz redova umjetnika, kulturnih i javnih djelatnika. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2016.

Ukupno: 388245
Ovaj mjesec: 1489
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Što smo radili i što smo naučili?
Autor: Sanja Bićanić Vukšić, 10. 5. 2013.


Učenici 3. razreda (MŠ) i njihova učiteljica se već dugo pripremaju za ulazak Republike Hrvatske u EU. Redovito su u školi raspravljali o prednostima i nedostatcima EU. Upoznali su se i s ostalim članicama EU: kada su postale članice, koji se jezik govori u toj zemlji, kojim se novcem služe, koji im je glavni grad i gdje se nalazi ta zemlja u Europi. Saznali su kada  i tko je osnovao EU. Naučili su himnu EU. Sve su to zapisali, nacrtali i izložili u holu škole.  Svi možete pogledati i ponešto naučiti o EU.

 

3.r.

 

Vrijeme je da naučite

 

Vrijeme je da naučite kada je, kako i zašto Europska unija nastala te da se upoznate s tijekom procesa ujedinjenja , tj. integriranja europskih zemalja . Sjednimo u vremeplov i vratimo se u prošlost ...

Trenutak kada je   proces povezivanja europskih zemalja započeo veže se za vrijeme neposredno nakon Drugog svjetskog rata . U to je vrijeme Europa opustošena ratnim razaranjima , stanovništvo je osiromašeno , izgladnjelo i strahuje od budućih ratova . Europske zemlje shvaćaju da dijele zajedničke probleme i međusobno odlučuju pokrenuti gospodarsku i političku suradnju-po prvi se put dobrovoljno udružiti u zajednicu kako bi stvorile bolju budućnost za nadolazeće generacije .

 

Osnivačice Europske unije

Godine 1951. Njemačka i Francuska odlučuju započeti zajednički proizvoditi i trgovati ugljenom i čelikom koji su bili važna sirovina ratne industrije . Ta se ideja svidjela Belgiji , Nizozemskoj , Luksemburgu i Italiji pa se svih šest zemalja sastalo u Parizu 1951. sa zadaćom da potpišu ugovor kojim stvaraju Europsku zajednicu za ugljen i čelik .

Zadovoljne rezultatima suradnje , spomenute su je zemlje odlučile ojačati i proširiti . U Rimu 1957. potpisale su novi ugovor kojim nastaje Europska ekonomska zajednica . Ideja je bila stvoriti zajedničko europsko tržište ne samo za ugljen i čelik nego i za sve ostale proizvode npr. prehrambene . Postupno sve članice Zajednice ukidaju carine kako bi razmjena proizvoda među njima tekla bez ograničenja . Iste godine nastaje i Europska zajednica za atomsku energiju . Od te tri Zajednice poslije se stvara Europska unija (EU) , a Francusku , Njemačku , Italiju , Nizozemsku , Belgiju i Luksemburg nazivamo "osnivačicama EU" . Godine 1981. Zajednici pristupa Grčka, a pet godina poslije Španjolska i Portugal.

Početkom 1990-tih Zajednica ima 12 zemalja članica. Godine 1992. Europska ekonomska zajednica mijenja ime i postaje Europska unija (EU).

Tako preoblikovana , Unija 1995. u članstvo prima tri nove članice - Austriju, Švedsku i Finsku. Dvije godine prije tog proširenja na sastanku u Kopenhagenu objavljuje se kriterij koje svaka zemlja mora ispunjavati kako bi postala članicom EU. Prema mjestu u kojem su ti kriteriji utvrđeni, nazivaju s kopenhaški kriteriji.

 

Svaka zemlja koja želi postati članicom EU, osim što mora biti europska, također mora:

 

1. razvijati demokraciju te štititi ljudska prava  i prava manjina

 

2. imati razvijeno gospodarstvo

 

3. biti spremna poštovati sve zajedničke ciljeve, odluke i zakone EU

 


 

Što je Europska unija

Europska unija je regionalna organizacija europskih država kroz koju članice ostvaruju zajedničke ciljeve kao što su uravnotežen gospodarski i društveni razvoj, visoka razina zaposlenosti, te zaštita prava i interesa građana.

Današnja Europska unija rezultat je polustoljetne evolucije koja je počela u okvirima Europskih zajednica pedesetih godina 20. stoljeća. Proces europske integracije započeo je kao sektorsko udruživanje država članica u sklopu Europske zajednice za ugljen i čelik (osnovane 1952. Pariškim ugovorom), a nekoliko godina poslije proširio se i na druga područja: nuklearnu energiju u okviru Europske zajednice za atomsku energiju (Euratom) i na druga, široko definirana područja gospodarske suradnje u sklopu Europske ekonomske zajednice (EEZ).

EEZ i Euratom osnovane su Rimskim ugovorima 1958. godine. Iako je isprva integracija bila gospodarska u temelju joj je na oduvijek bila politička ideja približavanja europskih država. Gospodarska integracija doista je dovela do širenja suradnje i na druga područja. Današnja je Europska unija, osim za uspostavu i regulaciju unutarnjeg tržišta nadograđenog monetarnom unijom sa zajedničkom valutom eurom, nadležna i za brojne druge politike, uključujući i kulturu, obrazovanje ili zaštitu zdravlja. Uz to, države članice u institucionalnom okviru Europske unije danas surađuju i u područjima koja se smatraju važnim dijelom nacionalnog suvereniteta, kao što su vanjska politika, unutarnji poslovi i pitanja pravosuđa.

Europske su zajednice prerasle u Europsku uniju 1993. godine kada je stupio na snagu Ugovor iz Maastrichta. Ugovorom uspostavljena EU sastoji se od tri tzv. Stupa, koji se razlikuju po naravi suradnje u njihovom okviru među državama članicama.

Prvi stup čine dotadašnje Europske zajednice, koje zadržavaju pravnu osobnost i koje imaju nadnacionalni karakter kako u pitanjima odlučivanja o zajedničkim politikama, tako i u pitanjima odnosa prava nastalog na europskoj razini s internim pravnim porecima članica. Drugi stup čini suradnja država u vanjskoj i sigurnosnoj politici. U sklopu trećega stupa, surađuju državne policije i pravosudni organi. Dva nova stupa nisu nadnacionalna, odnosno način suradnje među državama u novim nadležnostima Unije sličan je klasičnoj suradnji na razini međunarodnih odnosa - odlučuje se jednoglasno, a provedba usvojenih odluka ovisi o članicama.

Trojaka se struktura EU zadržala izmjenama Ugovora iz Maastrichta, Ugovorom iz Amsterdama 1999., i Ugovorom iz Nice 2003. sve do 2009. Novu etapu u razvoju europske integracije obilježio je Lisabonski ugovor. Ugovor je stupio na snagu 1. prosinca 2009. godine a Europskoj uniji donosi moderne institucije i optimizirane metode rada, a kojima će se EU učinkovitije moći baviti izazovima u današnjem svijetu. Europljani od EU očekuje da se pozabavi pitanjima kao što su globalizacija, klimatske i demografske promjene, sigurnost i energija. Lisabonski sporazum će ojačati demokraciju u EU, kao i mogućnost promicanja interesa njezinih građana na svakodnevnoj osnovi.

Osim širenja ovlasti, s vremenom se širilo i članstvo Europske unije. Integraciju je započelo šest europskih država: Belgija, Francuska, Italija, Luksemburg, Nizozemska i Njemačka koje su najprije osnovale Europsku zajednicu za ugljen i čelik, a zatim Euratom i Europsku ekonomsku zajednicu. Godine 1973. pridružile su im se Danska, Irska i Velika Britanija. Grčka postaje članicom 1981., aPortugal i Španjolska 1986. Do četvrtog proširenja došlo je 1995. kada su članicama EU postaleAustrija, Finska i Švedska.

Najveće, i uistinu povijesno, proširenje ostvareno je 2004. godine. u Uniju je ušlo čak deset novih država, među njima osam bivših komunističkih država. Članicama su postali: Cipar, Češka,Estonija, Latvija, Litvania, Mađarska, Malta, Poljska, Slovačka i Slovenija. Širenje članstva EU time nije završeno, 2007. pridružile su se Bugarska i Rumunjska.
Kandidaturu su za sada predale i
 Crna Gora,  Hrvatska, Island, Makedonija i Turska, a budući da je EU otvorena za članstvo svim europskim državama koje poštuju europske vrijednosti - slobodu, demokraciju, poštivanje ljudskih prava i temeljnih sloboda, te vladavinu prava - mogu se očekivati i nove prijave za članstvo. Potencijalne zemlje kandidatkinj su: Albanija, Bosna i HercegovinaKosovo Srbija.

Članstvo Europske unije širilo se upravo zbog toga što je Unija uspješno ostvarivala zadane ciljeve integracije, i pri tome, kako to jamči Osnivački ugovor, poštovala zasebne identitete članica.

Za uspjeh europske integracije uvelike su zaslužne institucije osnovane na europskoj razini. Političku funkciju, od osmišljavanja politika do njihovog pretakanja u pravno obvezujuće norme, imaju tri institucije: Europska komisija, Vijeće ministara i Europski parlament. Uz njih, sve važniji politički pokretač integracije postaje Europsko vijeće, tijelo sastavljeno od predstavnika država članica na najvišoj razini, tj. u sastavu čelnika država i vlada.

Provedbu prava i ujednačenost njegove primjene nadzire Sud Europske unije, institucija koja je uvelike zaslužna i za pretvaranje Europske unije iz međunarodne organizacije klasičnog tipa u nadnacionalnu zajednicu država. Institucije EU obavljaju svoju regulatornu funkciju. Ovlasti, dakle, pripadaju državama članicama, a prenose se na zajedničku razinu temeljnim aktom kojim se Unija osniva. U područjima prenesenih ovlasti države članice svoju suverenost više ne ostvaruju samostalno, već zajednički s drugim sudionicama europske integracije. Upravo se iz tog razloga, u današnjem sve povezanijem svijetu model suradnje koji se razvio u sklopu Europske unije, pokazao idealnim sredstvom postizanja mira, stabilnosti i gospodarskog napretka.



 

HIMNA EU

 

Melodija himne Europske unije preuzeta je iz završnog stavka „Devete simfonije" skladatelja Ludwiga van Beethovena, koji je 1823. godine uglazbio „Odu radosti". To je djelo 1785. godine napisao njemački književnik Friedrich Schiller (izvorni njemački naslov: „Ode an die Freude"), čiji je cilj bio slavljenje ideala bratstva i ujedinjenosti čovječanstva.

1972. godine prihvaćena je kao himna Vijeća Europe s obzirom na to da „bez riječi, univerzalnim jezikom glazbe, ova himna izražava ideale slobode, mira i solidarnosti kojima Europa teži". Naime, iz navedene motivacije očito je da je izvorna zamisao bila ta da himna bude bez riječi, uzimajući u obzir i činjenicu da mnogo europskih zemalja nakon Drugog svjetskog rata nije bilo oduševljeno himnom čije su riječi bile na njemačkom jeziku.

Čak i danas ta predrasuda nije potpuno prebrođena, niti je pjevanje himne potpuno prihvaćeno. Međutim, sve više se širi verzija himne pjevana na latinskom jeziku, koja je, osim što daje uzvišeni ton samom tekstu, potpuno neutralna.




Est Europa nunc unita 
et unita maneat; 
una in diversitate 
pacem mundi augeat.

Semper regant in Europa 
fides et iustitia 
et libertas populorum 
in maiore patria.

Cives, floreat Europa, 
opus magnum vocat vos. 
Stellae signa sunt in caelo 
aureae, quae iungant nos.



 

Dan Europe

Dan Europe obilježava se 9. svibnja svake godine. Naime, 9. svibnja 1950Robert Schuman, tadašnji ministar vanjskih poslova Francuske predstavio je svoj prijedlog formiranja Europske zajednice za ugljen i čelik. Ovaj prijedlog, poznatiji kao "Schumanova deklaracija", smatra se početkom formiranja onoga što je danas poznato kao Europska unija.

Danas se deveti svibnja, uz himnu i zastavu, uzima kao europski simbol. Vijeće Europske unije u Milanu 1985. godine donijelo je odluku kojom se 9. svibnja svake godine obilježava kao "Dan Europe".

Dan Europe je prilika za aktivnosti i festivale koji Europu približavaju njenim građanima. Za posjetioce su tog dana sve institucije Europske unije otvorene. Slogan pratećih akcija svake godine određuje zemlja koja je u tom periodu predsjedavajuća Europske unije.

Dan Europe obilježava se i u Hrvatskoj, na način da se tjedan u koji pada 9. svibnja obilježava kao Europski tjedan.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

OŠ „Vladimir Nazor“Adžamovci

KLASA:119-01/20-01-01

URBROJ:2178/22-02/20-01

Adžamovci, 20. ožujka 2020. godine

Na temelju članka 7. stavka 2. Zakona o radu  („Narodne novine“, broj 93/14.,127/17.,98/19.)  točke III Odluke o obustavi izvođenja nastave u visokim učilištima, srednjim i osnovnim školama te redovnog rada ustanova predškolskog odgoja i obrazovanja i uspostave nastave na daljinu („ Narodne novine“ broj 29/20. i 32/20.) i članka 72. Statuta Osnovne škole „Vladimir Nazor“ Adžamovci, ravnateljica OŠ“ Vladimir Nazor“ Adžamovci donosi:

                                                                        ODLUKA

                                                   o obavljanju rada kod kuće radnika

                                                                               I.

Zbog sprječavanja COVID-19 bolesti na radnom mjestu, poslodavac je donio Odluku da će u razdoblju od 20. ožujka 2020. godine pa do opoziva ove Odluke učitelji i stručni suradnici raditi kod kuće i to u skladu s procjenom odnosno tehničkim mogućnostima. Rad učitelja i stručnih suradnika radi provođenja nastave na daljinu odvija se u običajnom opsegu radnog vremena.

Obveze učitelja i stručnih suradnika su:

- osigurati kontakte i način komunikacije (virtualne učionice, telefonski ili putem e-maila ) svaki radni dan biti dostupan određeno vrijeme u virtualnoj školskoj zbornici

-obvezno održavanje nastave na daljinu odvija se u običajnom opsegu radnog vremena

-obvezno pripremati sadržaje za izvođenje nastave, održavati komunikaciju s učenicima, roditeljima, školom , Ministarstvom znanosti i obrazovanja te davati povratne informacije učenicima i roditeljima

- sudjelovati u drugim aktivnostima prema uputi ravnateljice i MZO-a.

                                                                              II.

Administrativno osoblje također će obavljati rad kod kuće i to u skladu s procjenom odnosno tehničkim mogućnostima u običajnom opsegu radnog vremena. Tehničko osoblje obavljati će dežurstva i to u skladu s procjenom odnosno tehničkim mogućnostima u običajnom opsegu radnog vremena.

                                                                              III.

Iznimno od točke I. i II. ove odluke rad u školi odvija se samo kada je to nužno radi kontinuiranog izvođenja nastave na daljinu i prihvata djece koja pohađaju razrednu nastavu ako oba zaposlena roditelja nemaju drugu mogućnost zbrinjavanja djece odnosno kada je to potrebno radi obavljanja ostalih nužnih poslova. Ostali nužni poslovi su poslovi održavanja i kontrole centralnog grijanja u Školi, poslovi čišćenja škole koji su nužni radi provođenja mjera zaštite sprječavanja širenja zaraze te poslovi koji su ažurni radi ostvarivanja prava učenika, roditelja i radnika Škole. Poslovi iz stavka 2. ove točke provode se samo s nužnim osobljem vodeći računa o kriterijima rizičnosti ( zdravstveno stanje, blizina i način dolaska na posao, obveze radnika o brizi za starije i nemoćne osobe).

                                                                      

                                                                          IV.

Ravnatelj je odgovorna osoba za provođenje mjera zaštite sprječavanja širenja zaraze kao i za provođenje poslova iz ove Odluke.

                                                                           V.

Radnici potpisuju izjavu da imaju uvjete za rad kod kuće u skladu s Uputom Ministarstva znanosti i obrazovanja KLASA:602-01/20-01/00178, URBROJ:533-01-20-0002 od 19. ožujka 2020. godine. Izjava je sastavni dio ove Odluke.

                                                                           VI.

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i primjenjuje se do opoziva. Ova Odluka objavljuje se na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Škole i dostavlja se svim radnicima Škole.

 

                                                                                                           Ravnateljica škole:

                                                                                                           _________________

                                                                                                          Marija Petričević, prof.

                                         

 

Static HTML
Static HTML
Javni poziv vanjskim pružateljima usluga čišćenja

 

REPUBLIKA HRVATSKA 

ŽUPANIJA BRODSKO-POSAVSKA 

OSNOVNA ŠKOLA „VLADIMIR NAZOR“ 

ADŽAMOVCI, STJEPANA RADIĆA 3

 

KLASA: 602-02/19-01-118

URBROJ:2178/22-02-19-01 

Adžamovci,  11.12.2019.

 

Temeljem točke 4. Odluke o zabrani novog zapošljavanja službenika i namještenika u javnim službama ( Narodne novine br.70/2016.,50/17. ) Osnovna škola „Vladimir Nazor“,Adžamovci upućuje

 

JAVNI  POZIV

VANJSKIM PRUŽATELJIMA USLUGA ČIŠĆENJA

 

PREDMET: Javni poziv za obavljanje poslova čišćenja školsko sportske dvorane  

Pozivamo zainteresirane vanjske pružatelje usluga čišćenja da  nam dostave  informativnu

ponudu za pružanje usluge čišćenja prostora Školsko sportske dvorane u Adžamovcima, Stjepana Radića 3. 

 

Ponuda treba sadržavati cijenu rada radnika/ce  za 40  i 20 sati tjednog radnog vremena. 

 

Za čišćenje  prostora potrebne su dvije osobe jedna osoba koje će obavljati poslove u vremenu od  14,00 

do 22,00 sata i jedna od 6,00 do 10,00 sati. 

 

Opis usluge  čišćenja unutarnjih i vanjskih prostora Školsko sportske dvorane:  

Prizemlje površine od 978,62 m2 ,obuhvaća dvodijelnu sportsku dvoranu sa: 

ulaznim  predprostorom, kotlovnicom, 2 spremišta sprava,4 svlačionice, 2 praonice,  kabinet učitelja,

sanitarni čvor -muški, ženski, WC za invalide, hodnik.

Na katu su tribine s gledalištem  254,43 m2   predvorje, stubište,sanitarni čvor muški - ženski.

 

Pored gore navedenoga  potrebno je čistiti prilaze i ulaze u dvoranu, vrata, prozorska i ostala stakla,

te prema potrebi  obavljati poslove dežurstva i  druge poslove koji proizlaze iz godišnjeg plana i programa rada 

škole.  

 Rok za dostavu ponuda je pet (5 ) dana od dana objave poziva

 Javni poziv je objavljen 11.12.2019. na mrežnoj stranici škole.

 Ponudu dostaviti na e-mail adresu: ured@os-vnazor-adzamovci.skole.hr

 

                                                                                                    ​                                     Ravnateljica: Marija Petričević, prof.          

 

Priloženi dokumenti:
Javni poziv.pdf

preskoči na navigaciju