preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Adžamovci

Login
Pristupna točka

>>VIRTUALNA KNJIŽNICA

>>Tražilica
>>Dvije,tri o...

Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Na rodnome otoku polazio je pučku školu, u Splitu klasičnu gimnaziju s koje je prešao na sedmogodišnju realku, te maturirao 1894 godine. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu (Austrija) i jedan semestar u Zagrebu, a diplomirao 1902 godine. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Dvije je godine u Zagrebu, a potom upravitelj dječjeg doma u Crikvenici, 1926. na Sušaku, ponovo u Crikvenici, a od 1931. opet u Zagrebu do umirovljenja 1933. Krajem 1942. odlazi s Ivanom Goranom Kovačićem u partizane. Obavljao je više političkih dužnosti u vrijeme i poslije rata (predsjednik ZAVNOH-a, predsjednik Sabora). Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949. Važnije su mu knjige:

Slavenske legende (Zadar, 1900.)Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.)Veli Jože (Ljubljana, 1908.)Lirika (Zagreb, 1910.)Istarske priče (Zagreb, 1913.)Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.)Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.)Stoimena (Zagreb, 1916.)Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.)Istarski gradovi (Zagreb, 1930.)Šarko (Zagreb, 1930.)Pastir Loda (Zagreb, 1939.)Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.)Putopisi (Zagreb, 1942.)  

>>e-Škole

KORISNO

Školsko zvono

Raspored zvona :

     Ujutro
1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.50 - 10.35
4. 10.50 - 11.35
5. 11.40 - 12.25
6. 12.30 - 13.15

7. 13.20 - 14.05

 

  Poslijepodne
1. 12.30 - 13:15
2. 13.20 - 14.05
3. 14.20 - 15.05
4. 15.10 - 15.55

5. 16.00  - 16.45

6. 16.50  - 17.30

>>Korisno

PROSJEK OCJENA

>>Voćnjak

>> V.N. Nagrada

'Nagradu Vladimir Nazor' dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.

Nagrada se dodjeljuje kao godišnja nagrada i kao nagrada za životno djelo.

Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine, kao i grupi umjetnika za kolektivna umjetnička ostvarenja.

Nagrada za životno djelo dodjeljuje se istaknutim umjetnicima koji su svojim stvaralaštvom obilježili vrijeme u kojem su djelovali i čiji je stvaralački put zaokružen, a djela i ostvarenja ostaju trajno dobro Republike Hrvatske.

Nagradu dodjeljuje Odbor 'Nagrade Vladimir Nazor' na prijedlog komisija koje osniva za pojedina područja umjetnosti. Predsjednika i članove Odbora, na prijedlog ministra kulture, imenuje Hrvatski sabor iz redova umjetnika, kulturnih i javnih djelatnika. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2016.

Ukupno: 389292
Ovaj mjesec: 2536
 

 

 

Glavni rizici

upotrebe interneta za djecu su:

 

  • izlaganje seksualnim ili nasilnim sadržajima
  • direktna komunikacija s osobom koja traži neprimjerene odnose
  • izloženost uznemirujućim ili neprimjerenim porukama u elektroničkoj pošti
  • pretjerana izoliranost djeteta koja proizlazi iz prečestog/dugotrajnog korištenja interneta i računala

 

Najopasnije za dijete je komunikacija u tzv. chat-roomu. Mladi i djeca na ovaj način mogu razgovarati i razmjenjivati poruke na zaslonu s potpunim strancima. Velika je opasnost ta što se odrasli mogu predstaviti kao djeca i dijete može informacije o sebi dati potpunim strancima koji su možda i opasni (pedofili i nasilnici). Najčešće postavljaju pitanja: „Jesi li sam/a kod kuće?“, „Tko još upotrebljava računalo s tobom?“, „U kojoj sobi ti je računalo?“.  Osoba s neprijateljskim namjerama će prekinuti razgovor ako dijete odgovori da nije samo i da još netko osim njega koristi računalo. Ali ako dijete odgovori da je samo kod kuće i da je računalo u njegovoj/njezinoj sobi , osoba će nastaviti razgovor i pokušati pridobiti djetetovo povjerenje…

 

Kako do ovoga ne bi došlo važno je pokušati to spriječiti!

 

Kako?

 

  1. Prije svega važna je međusobna komunikacija roditelj-dijete. Objasnite mu kakve opasnosti postoje na internetu.
  2. Iako djeca imaju pravo na privatnost, roditelj je odgovoran za nadzor djeteta.
  3. Sami pokažite zanimanje za internet.
  4. Postavite pravila korištenja interneta kod kuće.
  5. Postavite računalo u dnevnu sobu – tako ćete imati nadzor nad aktivnostima djeteta i upoznati njegove/njezine on-line prijatelje
  6. Objasnite djetetu pravila komunikacije sa strancima (čak i minimalna informacija može omogućiti stranoj osobi da pronađe gdje dijete živi)
  7. Ne dopustite djetetu da dogovori susret s osobom koju poznaje putem „chata“, osim ako i vi niste prisutni.
  8. Ne dopustite djetetu da svoje slike šalje internetom bez dogovora s vama
  9. Razgovarajte s djetetom o tajnama ( s nepoznatim ljudima ne treba imati tajne). Potaknite ih da, ako se osjećaju neugodno ili zbunjeno zbog nečega što su doživjeli, uvijek mogu razgovarati s vama.

U slučaju bili kakve naznake da su osobe s neprijateljskim namjerama stupile u kontakt s vašim djetetom, saznali vaše ili djetetove podatke, prijete vašem djetetu ili vama, POTRAŽITE POMOĆ!

 

 

preskoči na navigaciju