preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Adžamovci

Login
Pristupna točka

>>VIRTUALNA KNJIŽNICA

>>Tražilica
>>Dvije,tri o...

Vladimir Nazor rođen je 30. svibnja 1876. u Postirama na Braču. Na rodnome otoku polazio je pučku školu, u Splitu klasičnu gimnaziju s koje je prešao na sedmogodišnju realku, te maturirao 1894 godine. Studirao je prirodne znanosti, matematiku i fiziku u Grazu (Austrija) i jedan semestar u Zagrebu, a diplomirao 1902 godine. Počeo je raditi kao suplent u splitskoj gimnaziji, potom kao profesor u Zadru te od 1903. do 1918. godine u Istri (Pazin, Kopar i Kastav), koja je presudno obilježila njegovo stvaralaštvo. Dvije je godine u Zagrebu, a potom upravitelj dječjeg doma u Crikvenici, 1926. na Sušaku, ponovo u Crikvenici, a od 1931. opet u Zagrebu do umirovljenja 1933. Krajem 1942. odlazi s Ivanom Goranom Kovačićem u partizane. Obavljao je više političkih dužnosti u vrijeme i poslije rata (predsjednik ZAVNOH-a, predsjednik Sabora). Još 1919. godine postao je dopisni, a 1940. redovni član JAZU (Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti). Pisao je pjesme, prozu, kritike, eseje, feljtone i studije, prevodio i sastavljao antologije i školske udžbenike. Jedan je od najplodnijih i najpopularnijih naših međuratnih pisaca. Umro je u Zagrebu 19. lipnja 1949. Važnije su mu knjige:

Slavenske legende (Zadar, 1900.)Knjiga o kraljevima hrvatskijem (Zadar, 1904.)Veli Jože (Ljubljana, 1908.)Lirika (Zagreb, 1910.)Istarske priče (Zagreb, 1913.)Utva zlatokrila (Zagreb, 1916.)Medvjed Brundo (Zagreb, 1916.)Stoimena (Zagreb, 1916.)Priče iz djetinjstva (Zagreb, 1924.)Istarski gradovi (Zagreb, 1930.)Šarko (Zagreb, 1930.)Pastir Loda (Zagreb, 1939.)Zagrebačke novele (Zagreb, 1942.)Putopisi (Zagreb, 1942.)  

>>e-Škole

KORISNO

Školsko zvono

Raspored zvona :

     Ujutro
1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.50 - 10.35
4. 10.50 - 11.35
5. 11.40 - 12.25
6. 12.30 - 13.15

7. 13.20 - 14.05

 

  Poslijepodne
1. 12.30 - 13:15
2. 13.20 - 14.05
3. 14.20 - 15.05
4. 15.10 - 15.55

5. 16.00  - 16.45

6. 16.50  - 17.30

>>Korisno

PROSJEK OCJENA

>>Voćnjak

>> V.N. Nagrada

'Nagradu Vladimir Nazor' dodjeljuje Republika Hrvatska za najbolja umjetnička ostvarenja na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma u Republici Hrvatskoj.

Nagrada se dodjeljuje kao godišnja nagrada i kao nagrada za životno djelo.

Godišnja nagrada dodjeljuje se umjetnicima za najbolja umjetnička ostvarenja koja su bila objavljena, izložena, prikazana ili izvedena tijekom protekle godine, kao i grupi umjetnika za kolektivna umjetnička ostvarenja.

Nagrada za životno djelo dodjeljuje se istaknutim umjetnicima koji su svojim stvaralaštvom obilježili vrijeme u kojem su djelovali i čiji je stvaralački put zaokružen, a djela i ostvarenja ostaju trajno dobro Republike Hrvatske.

Nagradu dodjeljuje Odbor 'Nagrade Vladimir Nazor' na prijedlog komisija koje osniva za pojedina područja umjetnosti. Predsjednika i članove Odbora, na prijedlog ministra kulture, imenuje Hrvatski sabor iz redova umjetnika, kulturnih i javnih djelatnika. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2016.

Ukupno: 389326
Ovaj mjesec: 2570
 

Pripremila: Dijana Špoljarić, pedagoginja

 

KVALITETNA KOMUNIKACIJA RODITELJA I DJECE

 

Kako roditelji razgovaraju s djecom?

 

Kako djeca razgovaraju s roditeljima?

 

Često se kod roditelja i djece javljaju poteškoće u komunikaciji. S jedne strane roditelji nemaju razumijevanja i vremena za razgovor, a djeca se ponekad i ne žele povjeriti roditeljima.

 

IZJAVE DJECE…

„Roditelji me ne razumiju.“

„Oni melju i melju, a ja samo sjedim i šutim.“

„Kada sam rekla za svoj problem, ona me je upitala: „A pobogu zašto?“ I počela je vikati. Tako sam počela lagati,a nerado lažem.

 

„Nikad ništa ne kažem roditeljima, a kad bih i rekao, ne bi razumjeli.“

 

IZJAVE RODITLEJA…

„Jednostavno više nemam nikakvog utjecaja na svog sina.“

 

„Ne znam više što bih s njim. Što god kažem, on napravi suprotno.“

 

„Dignuli smo ruke od njega. On je jednostavno nepopravljiv.“

 

 

 KAKO SLUŠATI DJECU?

 

  • Roditelji, kao i mnogi odrasli nisu navikli slušati djecu.
  • Najčešće su to pitanja vezana za školu, ocjene.
  • Kada dijete počne pričati svoje probleme, odmah ih prekidaju i daju savjete, drže prodike, upućuju osude,…
  •  Mnoga djeca u dobi svog odrastanja više ne žele povjeriti roditeljima.
  •  Većina roditelja pak misli da će pomoći djetetu da postane bolje ako mu odmah kažu što u vezi s njim nije prihvatljivo. („Kako si to mogao učiniti? Što je tebi? Bravo, gospodine pametnjakoviću! Ja sam u svoje vrijeme slušao roditelje…“)
  • Sve su to poruke koje govore da je dijete neprihvatljivo takvo kakvo jest.
  • Upravo takav govor djeci stvara dojam da su krivi, da im se sudi, budi osjećaj slabog samopoštovanja….
  • Umjesto toga treba rabiti govor koji potiče, ohrabruje, pomaže im izraziti i osjećaje…

 

 

KVALITETNA KOMUNIKACIJA POČIVA NA NEKOLIKO NAČELA:

 

  •  potrudite se shvatiti svoje dijete
  •  
  •  to znači, započeti s aktivnim slušanjem (aktivno slušanje znači stvarno čuti ono što dijete želji reći, posvetiti mu dovoljno vremena)
  •  
  •  na tu poruku treba odgovoriti govorom prihvaćanja, prihvatiti djetetove osjećaje koliko god oni bili različiti od našeg mišljenja
  •  
  •  mlada osoba čita iz naše reakcije imamo li u nju povjerenja, ako to osjeti dobiva ohrabrenje, zna da je prihvaćamo i poštujemo („Shvaćam!“, „Pričaj mi o tome.“, „Bi li htio o tome razgovarati.?“, „Čini se da ti je to jako važno.“)
preskoči na navigaciju